В соседней теме про CBF1000 есть такая версия вибраций после 5000:
"По поводу вибраций, забрёл на страничку англоязычную с описанием болячек мота
http://cbf1000.wikispot.org/weaknesses
Вот что пишут
Vibration
The engine seems to have a vibration at about 5,000 rpm. We're not talking old British parallel twin loosen your teeth vibration here but a slightly annoying "buzz". Some riders find it more annoying than others or, maybe, some engines are worse than others. It also seems to improve at higher mileages and, like the O2 sensor problem above, it may be more common on engines that have been treated gently - particularly those that have been run in more gently. In fact, it may be related to the O2 sensor problem as some riders have reported an improvement after a good hard run. The other possibility is that it is a more fundemental design issue, the Fireblade engine probably doesn't spend a lot of time at 5,000 rpm so a quick buzz as you rocket through it might not have been considered a problem worth addressing. Unfortunately, on the CBF it shows up at motorway cruising speeds in top gear which is exactly where you don't want it! If you find this to be a problem, it can't hurt to give your bike a good hard run (see O2 Sensor above) and see if it gets better. Some riders have also reported an improvement with thicker/softer hand grips.
Если кратко, то фигня известная и в принцине это в порядке вещей.
Проявляется в основном у спокойных водителей. Лямбда покрывается нагаром и начинает врать. Мотор готовит неправильную смесь и в этих оборотах проявляется. Лечение такое, отжечь:)
Покрутить мотор, лямбда почиститься и будет получше."
============
Внимание вопрос, можно ли как-нить лямбда зонд вручную очистить ?
Я пробовал где-то 100 км отжечь, но вибрация не ушла, но вроде как сместилась в более высокие обороты. Но это субъективно и возможно просто кажется :)